Savu biznesa ideju analīze

biznesaanalizePieredzei ir milzīgs spēks.

Tas ir tāpat kā ar automašīnas vadīšanu. Vadītājs iesācējs ir redzams jau pa gabalu. Viņš sēž, sakumpušu muguru, abām rokām ieķēries stūrē, stiklainām acīm, kuras nekādi nevar atraut no „kapota”.

Taču vadītājs ar stāžu izskatās pavisam savādāk. Viņš sēž, nevērīgi atgāzies sēdeklī, ar diviem pirkstiem pieturēdams stūri. Viņš ne tikai paspēj kontrolēt situāciju, bet arī izbaudīt apkārt notiekošo, vienlaicīgi viegli, nesaspringstot apbrauc tos, ar sakumpušo muguru.

 

 "Izglītība ir kā nauda, to vienmēr vajag daudz Pretējā gadījumā tik un tā izskatīsies nabadzīgi" Līna Marsa

Tad, ja tev aiz muguras ir ne tikai teorija, bet arī milzīga praktiskā darba pieredze biznesā, gribot negribot ieraugi tos, kuri tikai uzsāk savu biznesu. Vai arī tos, kuri, tikai nesen uzsākuši, cenšas izdzīvot, vienlaicīgi ar apbrīnojamu centību uzsisdami sev punus un zilumus tur, kur jau šķiet, viss ir sen zināms.

 Tieši viņiem, uzņēmējiem iesācējiem, tika sagatavots pirmais no īsu praktisku interneta kursu cikla „Savu biznesa ideju analīze”.

Šis nav mans pirmais autorkurss. Jau sen ir radīts un sekmīgi lietots kurss „Mākleris. Minimuma programma”. Mēs nelasām lekcijas. Tas ir tieši tāpat kā censties teorētiski iemācīt cilvēkam braukt ar velosipēdu. Viņš „teorētiski” zinās, kā vajag spiest pedāļus, taču, neskatoties uz saņemto diplomu, tūdaļ pat nogāzīsies, tikko kā būs uzkāpis uz īsta braucamā. Tieši tādēļ mani kursi ir domāti praktisko iemaņu iegūšanai – „dari, kā”. Tieši šo metodi mēs izmantojām kursā Savu biznesa ideju analīze”.

Lai pārliecinātos, ka metodika patiešām darbojas, mēs testējām šo kursu 20 brīvprātīgajiem, kuri varēja apgūt to bez maksas. Brīvprātīgie pieteicās divu dienu laikā no dažādām vietām: no Latvijas, Baltkrievijas, Krievijas un Ukrainas. Noteikumi bija stingri: kurss tiek piedāvāts bez maksas, bet viņiem bija katru nedēļu jāizpilda 2 uzdevumi.

 

Lūk, pirmie rezultāt! Un arī pirmās atsauksmes par kursu.

„Mums jau iepriekš bija interneta projekts saistībā ar nekustamajiem īpašumiem Bulgārijā. Tomēt tas attīstījās ne tik labi, kā mums gribētos.

Visvairāk mūs satrauca tas fakts, ka apmeklētāji atvēra mājas lapu, bet tur neuzkavējās, tas nozīmē, ka viņi neieguva vajadzīgo informāciju.

Kad es ieraudzīju kursa „Savu biznesa ideju analīze” reklāmu, nodomāju, ka, varbūt, ar šī kursa palīdzību varēšu saprast, kas nav kārtībā ar mūsu biznesa ideju.

Kurss nepievīla manas cerības. Jāatzīmē, ka tas uzrakstīts vienkāršā, dzīvā valodā, es pat teiktu, ka ļoti sistēmiski. Bieži gadās, ka iegādājies kādu mācību materiālu internetā, bet izrādās, ka tas ir tikai rakstu kopums par kādu tēmu. Bet šis kurss ved jūs pie rokas no viena uzdevuma pie cita. Rezultātā mēs izdarījām to, ko agrāk nekad nebijām darījuši – veicām savas mērķauditorijas aptauju.

Mēs ieguvām patieso esošo ainu, mēs uzzinājām, ko tieši cilvēki grib atrast, kad meklē nekustamo īpašumu Bulgārijā. Tas nedaudz atšķīrās no tā, ko mēs bijām iedomājušies. Paskaidrošu: mēs domājām, ka mūsu klienti vēlas kaut ko vienu, bet patiesībā viņi gribēja pavisam kaut ko citu.

Tas ļāva mums ieviest korekcijas savā priekšlikumā un ceram, ka tas ievērojami palielinās mūsu mājas lapas efektivitāti, un  attiecīgi arī mūsu ienākumus.

Lūk, tāds stāsts. Paldies par sniegto iespēju testēt kursa materiālus. ”J.B.

Lūk, vēl viens stāsts: „Paldies par iespēju sākt iepazīties ar sava biznesa veidošanas pamatiem. Tā kā esmu pilnīgs iesācējs šajā lietā, man bija interesanti viss. Jau pašā sākumā kļuva skaidrs, ka bez komunikācijas ar cilvēkiem biznesā nav ko darīt (šeit es domāju aptaujas.) ” V.A.

 

Kā izrādījās, kurss ir noderīgs gan tiem, kas jau ir biznesā, gan arī tiem, kas tikai sper savus pirmos soļus. Tas ir ļoti patīkami.

 

Jeļena Kordževa

 

Bookmark and Share
Top.LV